نزدیک به ۸ ماه از ارائهی جدید ارتباطات ثابت سرویس کاهش پینگ شرکت رسیده است، نتوانستهاند براساس این پروانه خدمات خود را ارائه کنند.دارندگان پروانهی که از سوی رگولاتوری این مجوز را دریافت کردهاند، میتوانند بدون محدودیت تکنولوژی و با رعایت انحصار شبکه زیرساخت و شبکههای ماهوارهای هرگونه سرویس مرتبط با اینترنت را در کشور ارائه کنند.
همچنین دارندگان این پروانه امکان ارائهی سرویس کاهش پینگ به هر دلیل، تمایل یا عزمی برای همکاری با دارندگان این پروانه را ندارد.محمد حسن شانهساززاده رئیس هیئت مدیرهی شرکت شاتل اعلام کرد ارائهی سرویس تلفن ثابت این شرکت به کاربران در حال حاضر به دلیل عدم همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه، متوقف باقی مانده است.
محمد حسن شانهساززاده درباره عدم همکاری مخابرات و سرباز زدن از اجرای مصوبات رگولاتوری گفت: «از زمان دریافت پروانهی سرویس کاهش پینگ برای ارائه سرویسهای جدید از جمله تلفن ثابت به کاربران را فراهم کردیم اما متاسفانه شرکت مخابرات برخلاف بندها اشاره شده در پروانهی ، حاضر به امضای قرار داد اینترکانکشن و قبول تعرفه برقراری ارتباط ما با شبکهی خود نیست.»
رئیس هیئت مدیرهی شاتل ضمن اعلام پیگیری همکاری نکردن مخابرات از طریق رگولاتوری اعلام کرد: سرویس کاهش پینگ شیراز، تهران، مشهد و.. نصب شده و اگر مخابرات و اپراتورتلفن همراه حاضر به انجام تعهداتشان براساس این پروانه باشند، میتوانیم ظرف یک یا دو ماه آینده، کل کشور را تحت پوشش سرویس تلفن ثابت خود قرار دهیم.»
شانهساززاده ادامه داد: «دلیل عدم علاقهی شرکت مخابرات برای همکاری با دارندگان پروانهی در بازار تلفن ثابت،، رقابتی شدن این بازار است. به خاطر سیاستهای دولت و همچنین وزارت ارتباطات در تغییر پروانه های اینترنتی سرویس کاهش پینگ رقابتی شده است. یکی دیگر از تاثیر های پروانهی روی بازار تلفنثابت و رقابتی شدن آن است، به طوری که تعرفه ما در این زمینه حداقل ۱۰ درصد پایینتر از تعرفه فعلی شرکت مخابرات خواهد بود.»
به گفتهی رئیس هیئت مدیرهی شاتل، ساختار کاری شرکت مخابرات به شکلی است که قیمت تمام شده هر سرویسی برای آن بسیار بالا تمام میشود. سرویس کاهش پینگ کردن هزینههای خود به دنبال گران کردن خدماتش است و بنابراین کاملاً طبیعی است که از حضور رقیبان جدید که به دنبال نوآوری و خلاقیت در این بازار هستند چندان خشنود نباشد.